W dobie nadmiaru informacji i natłoku reklam dotarcie do klienta z ofertą, która go zainteresuje, staje się coraz większym wyzwaniem – zwłaszcza gdy z jakiegoś powodu nie skonwertował za pierwszym razem. Ale na pewno zauważasz, że coraz większą rolę odgrywa personalizacja komunikacji marketingowej, czyli dostosowanie jej do indywidualnych potrzeb i preferencji odbiorców. Jednym z narzędzi, które pozwala na skuteczną personalizację komunikacji, są voiceboty. Jak możesz je wykorzystać w remarketingu?
Voiceboty – narzędzie do personalizacji remarketingu
Voiceboty to, mówiąc najprościej, programy komputerowe, które potrafią symulować rozmowę z człowiekiem – odpowiadają na pytania, zadają je, a nawet wyciągają wnioski i zbierają dane. Jak mogą przydać się w Twoich działaniach remarketingowych?
- Przypomnienie o porzuconym koszyku. Voicebot może skontaktować się z klientem, który porzucił koszyk z produktami, i przypomnieć mu o jego zawartości, oferując jednocześnie rabat lub kod promocyjny zachęcający do finalizacji zakupu.
- Zbieranie opinii o produktach i usługach. Voiceboty są świetne w zbieraniu danych: taki program może przeprowadzić z klientem krótką ankietę na temat jego doświadczeń z produktem lub usługą, co pozwoli Ci na zebranie cennych informacji i, co ważne, przeanalizowanie ich, a potem – wykorzystanie w strategii, także tej związanej z personalizacją.
- Oferowanie spersonalizowanych rekomendacji. Na podstawie zebranych danych voicebot może rekomendować klientowi inne produkty lub usługi, które mogą go zainteresować.
- Budowanie relacji z klientami. Jeśli rozmowa jest naturalna (a współczesne voiceboty potrafią ją poprowadzić tak dobrze jak konsultanci), może służyć poprawie relacji z klientem i zacieśnieniu więzi, co sprzyja późniejszym (także powtórnym) konwersjom.
Korzyści z wykorzystania voicebotów w remarketingu, które warto znać
Wdrożenie voicebotów w strategiach remarketingowych niesie ze sobą szereg korzyści – od zwiększenia konwersji, przez poprawę satysfakcji z doświadczeń z marką, aż po bardzo pragmatyczne kwestie, takie jak obniżenie kosztów obsługi klienta! Automatyzacja części procesu remarketingu to też zbieranie cennych danych o klientach i ich preferencjach, co pozwala na lepsze dostosowanie komunikacji marketingowej w przyszłości. Podnieś efektywność swoich działań z nowoczesnymi voicebotami!
Artykuł powstał we współpracy z Apifonica.